مصارف مواد پلیمر

صنایع کیف و کفش و زیره

استفاده از مواد پلیمری در صنعت کیف و کفش

فروش چرم مصنوعی کیف و کفش توسط شرکت پویا پلیمر انجام می شود، انواع چرم مصنوعی کیف و کفش PU/PVC و PVC مات، براق و ورنی با انواع آستر‌ها برای تولید کیف زنانه و کفش می‌باشد. این چرم مصنوعی کیف و کفش طبق سفارش مشتری در طرح‌های متنوع و با رنگبندی های زیبا قابل  ارائه می‌باشد.

امروزه چرم مصنوعی بعلت کاربرد فراوان آن در زمینه های مختلف بخصوص در تولید کفش و کیف جایگزین مناسب برای چرم طبیعی گردیده است.

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی پویا پلیمر نوعی بافت با پوشش پلیمری است که به واسطه این پوشش، خواص جدیدی در چرم مصنوعی پویا پلیمر ایجاد شده است. این ترکیب به دلیل روش نسبتاً ساده تولید و هزینه کم ترکیبات به کار رفته در آن ، در البسه و وسایل خانگی استفاده می‌شود.روش‌های تولید چرم مصنوعی شامل پوشش‌دهنده‌های لبه‌ای، میله‌ای و پوشش دهنده‌های غلطکی هستند. پوشش دهنده‌های اسپری بر روی بافت نیز از سایر روش‌های مرسوم می‌باشد. استفاده از چرم مصنوعی پویا پلیمر در صنایع خودرو سازی ، روکش مبل و صندلی ، ساخت انواع کیف و کفش ، کمربند ، کاپشن ،و لباسهای مجلسی ، جلد دفتر و تقویم ، کاغذ دیواری ، کفپوش ، سایبان فروشگاهها ، چادر و کاور کامیونتها و ... را نام برد . وجود برتریهای فراوان نسبی و همچنین وسعت کاربردهای این محصول باعث شده تا تقاضا برای چرم مصنوعی پویا پلیمر روز به روز رو به افزایش رود. در نظر گرفتن نکات فوق و همچنین بازدهی سریع و سودآور تولید میتواند از جمله دلائل بسیار مهم ضرورت توجه به تهیه و ساخت ماشین آلات چرم مصنوعی و راه اندازی و تولید این محصول گرانبها و با ارزش ، خصوصا" در کشور های رو به توسعه باشد .

                                     -------------------------------------------------------------------------------------------------
طرح چرم

چرم مصنوعی Pvc «پی وی سی» و Pu «پلی اورتان» ترکیبی از یک لایه روکش به نام skin و یک لایه اسفنج از جنس Pvc یا Pu که بر روی پارچه پوشش داده شده است می باشد. محصول بدست آمده از این طریق همان ظاهر و احساس چرم طبیعی را دارد و از طرفی چرم مصنوعی ارزانتر و مزیت خاص خود را دارد که در جدول شماره (1) مشخصات چرم مصنوعی( پی وی سی) با چرم طبیعی و چرم مصنوعی (پلی اورتان) مقایسه شده است . پوشش دهی گسترانی « spread coating » یا پوشش دادن به طریق گستردن معمول ترین روش برای تولید چرم مصنوعی پی وی سی است. مهم ترین نوع رزین پی وی سی که در روش پوشش دهی کاربرد دارد پی وی سی امولسیون است . ذرات این رزین دارای ابعاد 0.2 تا 2 میکرون هستند . هر ذره این رزین توسط مواد فعال کننده سطحی پوشانیده شده است که امری لازم برای پلیمری کردن پی وی سی امولسیون بوده و از طرفی پخش رزین در نرم کننده را تسریع می کند . چرم مصنوعی چه از نوعی Pvc «پی وی سی » و چه از نوع PU «پلی اورتان» دارای تنوع بسیارزیاد بوده ، عواملی که باعث ایجاد این تنوع در چرم مصنوعی می گردد عبارتند از : 1 .طرح چرم مصنوعی : طرح چرم در واقع به طرح کاغذ رلیز که در خط تولید مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد و با تغییر کاغذ در خط تولید می توان چرمی با طرح جدید تولید نمائیم . 2 . رنگ چرم مصنوعی : رنگ چرم از جمله بزرگترین فاکتورهای تنوع بوده که در همان بر خورد اولیه به چشم دیده می شود . 3 . ضخامت چرم مصنوعی : تنوع ضخامت چرم مصنوعی می تواند از 0.5 میلیمتر تا 5 میلیمتر متغیرباشد و این خود طیف وسیعی از تنوع را بوجود خواهد آورد . 4 . نوع پارچه : نوع پارچه که در پشت چرم مصنوعی لمینت (چسبیده) می شود نیز دارای تنوع بسیار زیادی است که با توجه به درخواست خریدار و یا نوع کاربرد آن،می تواند تریکو در رنگها و وزنهای مختلفه ،‌نانوون ، پارچه شمی ، باندی ، پلی استر و ... انتخاب شود . 5 . کیفیت : این فاکتور نیز می تواند از جمله مهمترین عوامل ایجاد تنوع محسوب شود چرا که عواملی مثل خشکی و نرمی چرم و همچنین عوامل کاربردی آن مانند استفاده از این محصول در ساخت کیف، مبل ،لباس ، کفش و ... که توسط خریداران درخواست می شود را در بر گیرد .


                                     -------------------------------------------------------------------------------------------------
شرانگ


انواع تکسون ها در ضخامتها و سایز های مختلف
انواع قدک ها درضخامتها و سایز های مختلف
انواع چرم مصنوعی : براش- خطی – شرانگ
انواع پستائی ها طبق مدل درخواستی
انواع ورق های EVA ساده و لمینت شده در ضخامت های مختلف
از کشور چین – تایوان – کره – ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =