اخبار

سازمان غذا: سفره یک بار مصرف یاس پلاستیک، غیرمجاز است

محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذا و دارو امروز 10 محصول را غیر مجاز اعلام کرد که در بین آنها نام سفره یک بار مصرف تولید یاس پلاستیک شرق با نام تجاری یاس پلاستیک، به چشم می خورد. آقایی مسئول فنی شرکت یاس پلاستیک شرق در گفت و گو با خبرنگار انجمن ملی ضمن اظهار بی اطلاعی از این موضوع، عنوان کرد: مسئولان هنوز این مورد را به ما اعلام نکرده اند. آنها همچنین نگفته اند که تولید سفره یک بار مصرف، نیاز به مجوز بهداشت دارد.

سازمان غذا

آقایی در ادامه افزود: بنده با مراجعه به نهاد مربوطه مسئله را پیگیری خواهم کرد؛ آنها پس از متوجه شدن موضوع نام این محصول را از اقلام غیر مجاز حذف خواهند کرد.

همچنین، سخنگوی سازمان غذا و دارو از  ساندویج ژامبون گوشت با نام تجاری لقمه، لوبیا سفید و برنج ارگانیک تولید گوکرن با نام تجاری آبگینه، آبغوره با نام تجاری رباط، سرکه با نام تجاری شهر دلیجان، پنیر سوپر لیقوان شرکت طلوع لبن منتظران با نام تجاری نگین تک، لواشک با نام تجاری سوغات به عنوان دیگر اقلام غیر مجاز و فاقد مجوز نام برد.

این مقام مسئول، واحدهای تولیدی رشته آش با نام تجاری ممتاز، بستنی میوه ای با نام تجاری آیس تک و پنیر گوسفندی تبریز با نام تجاری آذری لبن را نیز به علت جعل اسناد بهداشتی اداره کل فراورده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، غیر مجاز دانست.
وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده ارائه این اقلام به روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهارده =