اخبار

بازار منطقه ای مواد پلیمری؛ ثبات در عمده گریدها و صعود pp نساجی

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، در هفته ای که گذشت بازار بسیار آرامی را در بازارهای جنوب و جنوب شرق آسیا سپری کردیم، به طوری که در بازارهای جنوب شرق آسیا قیمت سنگین تزریقی نسب به هفته گذشته بدون تغییر مانده و با قیمت 1120 دلار به ازای هر تن معامله شد، گرید سنگین فیلم نیز بدون تغییر و با قیمت 1140 دلار معامله شد، گرید سنگین بادی هم بدون تغییر و با قیمت 1140 دلار معامله گردید. گرید سبک خطی نیز بدون تغییر و با قیمت 1125 دلار معامله شد. گرید سبک فیلم هم بدون تغییر و در محدوده 1139 تا 1141 دلار معامله شد.

 

و اما گروه پلی پروپیلن همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و به روند صعودی خود ادامه می دهد، قیمت پ پ نساجی باز هم با 20 دلار افزایش نرخ به قیمت 1070 دلار به ازای هر تن رسید، قیمت پ پ کوپلیمر نیز با 25 دلار افزایش به مرز 1135 دلار رسید و البته لازم به ذکر است که به نظر می رسد منابع رسمی و خود مجتمع ها مبنای قیمت گذاری خود را جنوب آسیا قرار می دهند و قیمت گرید نساجی در این بازار 1095 دلار و گرید کوپلیمر 1160 دلار است.

گروه استایرن:

در این گروه هم در بازارهای جنوب شرق آسیا تقاضای کمی وجود داشت و قیمت گرید استایرن معمولی بدون تغییر نسبت به هفته گذشته و با قیمت 1150 دلار معامله شد. ولی گرید استایرن مقاوم با افت 10 دلاری مواجه شده و به قیمت 1230 دلار رسید.

گروه PET و PVC:

برای این گروه ها بازار بهتری دیده شد. در مورد PET تقاضا برای این گروه به نسبت خوب بود و در مقابل عرضه کنندگان حجم عرضه خود را تا حدودی کاهش دادند تا قیمت کمی سیر صعودی پیدا کند و قیمت این گروه به صورت فوب در بازارهای جنوب شرق اسیا با 45 دلار افزایش به قیمت 945 دلار رسید. این گروه در بازارهای جهانی در چند هفته گذشته تحت تاثیر عرضه و تقاضا افت و خیز هایی را تجربه کرد.

گروه PVC:

این گروه هم در بازارهای جنوب شرق آسیا هفته ای آرام را سپری کرد زیرا کشورهای این حوزه در حال سپری کردن فصل زمستان هستند و همین امر سبب شده تقاضا زیاد نباشد و بازار به شکل نرمال ادامه یابد. ولی در مقابل و با توجه به اینکه اوضاع در بازارهای جنوب آسیا که ایران و عربستان را هم در آن حوزه قرار می دهند به شکل دیگری است، هندوستان در اوج مصر خود قرار دارد و باعث شد که در این هفته هم قیمت، سیر صعودی داشته باشد و با 10 دلار افزایش مواجه شود. در حال حاضر قیمت PVC در بازارهای جنوب شرق اسیا 825 دلار و در بازارهای جنوب اسیا 930 دلار است.

گفتنی است میانگین قیمت دلار در 15 روز اخیر از مبنای قبلی محاسبه نرخ ها در اسفند پایین تر است.

منبع: http://www.inpia.ir/news/news.php?id=2329

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =